El 3 de abril de 1885 es faria l'autèntic punt de partida del concepte que tenim de motocicleta a dia d'avui. L'enginyer alemany Gottlieb Daimler juntament amb Wilhelm Maybach van crear la Reitwagen semblant a l'estructura d'avui en dia, que es va basar en una bicicleta amb bastidor i rodes de fusta que tenia com a finalitat provar el motor cilíndric inventat per Daimler, d'una cilindrada de 264 cc, potència de 0,5 CV a 600 rpm i una velocitat punta de 12 km/h. L'anomenà "Moto de Ciclo Otto" ja que a la mateixa vegada l'enginyer Nikolaus August Otto va inventar el primer motor de combustió interna de quatre temps a l'any 1876.

Actualment es pot visitar al museu de Mercedes Benz on també podem veure com han anat evolucionant la indústria dels vehicles al llarg del segles XIX, XX i XXI.

En definitva, la Reitwagen és considerada per molts de historiadors com per les seves innovacions de l'època la primera motocicleta del món.

A aquesta motocicleta la seguiren altres com la Geneva (1894), la Thomas (1895) als EUA, la Hildebrand & Wolfmüller (1895) alemanya o la Honda S (1946) japonesa.

En el cas d'Espanya, les motocicletes de combustió interna van començar a fer-se'n a finals del segle XIX i prest foren populars. Tenien un pes inferior als 50 kg i una potència de 2 CV, que serviren per a utilitzar-les a proves esportives on hi acudia molta gent per veure-les a primera vista.

Reitwagen de Gottlieb Daimler (1885)

Video sobre la Reitwagen