35,10,0,50,1
25,600,60,0,3000,5000,25,800
90,150,1,50,12,30,50,1,70,12,1,50,1,1,1,5000
0,2,1,0,2,40,15,5,2,1,0,20,0,1

Inicia sessió

La motocicleta va ser un mitjà de transport molt important que varen emprar tots els excèrcits implicats a la Segona Guerra Mundial. Les motocicletes varen evolucionar moltíssim tècnicament i es posaren de moda algunes marques britàniques de motocicletes com BMW, Triumph i Norton. Ara es convertiria en un vehicle molt comercialitzat.

A finals del segle XIX va començar una evolució en els motors, incrementant les revolucions per minut, que és la base del motor de la motocicleta. Quan la motocicleta es va popularitzar, els pedals d'arrencada van ser substituïts per la caixa de canvi, l'embragatge i la transmissió per mitjà de cadena.

Als principis dels anys 60, la moto ja es considerava un automòbil útil, i deixà de ser el mitjà de transport preferent en la classe mitjana i passà a ser un objecte de luxe. Els japonesos varen veure el moment d'aprofitar la comercialització de la moto i decidiren ficar-se al mercat amb marques com Honda, Yamaha, Kawasaki, que, fins ara a l'actualitat, dominen el sector.

Com que la motocicleta va ser el resultat d'inserir un motor d'explosió a una bicicleta, encara es conserven alguns detalls d'aquesta: el manillar, amb el seus respectius comandaments principals, el quadre, la suspensió, etc.

Fes click aquí per veure una representació visual de l'evolució de les motocicletes.

Tot va començar amb el gran invent de l'home: la bicicleta. Desprès de que aparegués aquesta meravellosa innovació, l'ésser humà va pensar que seria més eficaç si el feien mecànic i no haver de pedalar. El primer motor que s'aplicà a una bicicleta va ser davall del selló, funcionava amb carbó i tenia dos cilindres. Segons van passant els anys, apareixien enginyers que de cada pic aplicaven un motor de vapor més avançat fins el 1876, que el enginyer alemany Nikolaus August Otto inventà un motor de combustió interna. Louis-Guillaume Perreaux va ser un inventor i enginyer francès que presentà una de les primeres patents de motocicleta al 1869. La seva idea era inserir un motor de vapor d'un sol cilindre a una bicicleta per tal de crear una transmissió posterior que fos mitjançant corretja. La velocitat màxima que va assolir aquest invent va ser de 16 km/h. Gottlieb Daimler, un enginyer, industrial i constructor dels més importants d'Alemanya, que en 1885 va terminar la motocicleta amb rodes de fusta amb un motor de combustió interna (mencionat anteriorment).

Els historiadors no s'aclareixen a l'hora d'assignar el primer en inventar la motocicleta. Segons l'historiador, el creador de la primera motocicleta va variant. També se li podria atribuir aquest fet a Sylvester Howard Roper, que al 1867 va inventar un motor de cilindres que funcionava a vapor i el va incorporar a la bicicleta, i també va ser considerada la primera motocicleta.

La motocicleta, des de que va aparèixer fins a l'actualitat, gaudeix de una gran popularitat pràcticament en totes les zones del món. Té una gran amplària d'usos, com el laboral o el social, o com mitjà de transport.